به گزراش سراج24 هابیل درویشی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به آخرین وضعیت خط ۶ و ۷ مترو، گفت: در خط ۷ مترو دو دستگاه TBM در حال حفاری هستند و تاکنون ۱۵ کیلومتر تونل خط ۷ ساخته شده و در صورت تامین اعتبارات لازم خط ۷ مترو در سال آینده به بهره برداری می رسد.
وی با اشاره به اینکه اتمام کل خطوط مترو به ۱۲ هزار میلیارد اعتبار نیاز دارد، گفت: دولت وظیفه خود را در حوزه مترو که تامین ۵۰ درصد از اعتبارات است عمل کند تا ما بتوانیم تا پایان سال ۹۵، ۵ خطی که در دست احداث داریم به بهره برداری برسانیم.
درویشی با بیان اینکه اگر دولت ۶ هزار میلیارد به مترو بدهد مدیریت شهری می تواند خطوط مترو را تکمیل کند، گفت: در صورت تکمیل مترو، می توانیم ۱۰ میلیون مسافر جابه جا کنیم.
به گفته مدیرعامل شرکت مترو، راه حل تامین اعتبارات، فاینانس است و شهردار تهران در سفری که اخیرا با طرف خارجی داشته مشکل پیش پرداخت را حل کرده است و دولت می تواند با یک دیپلماسی قوی، فاینانس خطوط ۶، ۷ و ۳ را اجرایی کند.
وی با اشاره به رقم تصویب شده از سوی دولت برای کمک به مترو، گفت: دولت ۲۱۵ میلیارد برای کمک به مترو پیش بینی کرده که این رقم بسیار ناچیز است، در حالی که مدیریت شهری ۳ هزار میلیارد برای توسعه مترو در نظر گرفته که بر اساس قانون هزار و ۵۰۰ میلیارد آن را باید دولت بپردازد.
وی در خصوص آخرین وضعیت خط متروی فرودگاه امام (ره)، گفت: تمام اعتبارات این خط توسط دولت باید تامین شود که تاکنون نزدیک به ۱۲۰ میلیارد پرداخت شده که ۱۰۰ میلیارد آن در دولت دهم و کمتر از ۲۰ میلیارد در دولت یازدهم.
درویشی تصریح کرد: تاکنون بیش از ۸۰ درصد این خط تکمیل شده و در صورت پرداخت اعتبارات لازم، شش ماهه به بهره برداری خواهد رسید.
اوقات شرعی تهران
اذان صبح ۰۳:۳۲:۱۶
اذان ظهر ۱۲:۰۲:۰۰
اذان مغرب ۱۹:۱۴:۰۶
طلوع آفتاب ۰۵:۰۷:۵۵
غروب آفتاب ۱۸:۵۴:۳۳
نیمه شب ۲۳:۱۳:۵۴
قیمت سکه و ارز
یادداشت
•••
•••
•••
•••
توئیت ها و ویراستی های برگزیده
•••
•••
•••
•••
•••
اخبار استانها
•••
•••
•••
•••
•••
مدیرعامل شرکت مترو تهران
آخرین وضعیت مترو فرودگاه امام (ره)/ درخواست حمایت از دولت
مدیرعامل شرکت مترو تهران گفت: اگر ۱۲ هزار میلیارد تومان اعتبار به مترو اختصاص پیدا کند تا سال ۹۵، ۵ خط در دست احداث را به اتمام می رسانیم.
نظرات کاربران
پربازدیدترین ها
•••
•••
•••
•••
•••
•••
اخرین اخبار
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••